ליברמן: "אם יש כסף לציבור החרדי – יש כסף לעולים"

ישראל פריי 1 Comment on ליברמן: "אם יש כסף לציבור החרדי – יש כסף לעולים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, התראיין הערב ל"מהדורה המרכזית" ב'קול חי' והתייחס למגוון נושאים שעל הפרק. ראשית סיפר על הקמפיין שפתח נגד ח"כ זועבי "כל בר דעת וחפץ חיים מבין שלא יתכן שנציגי הטרור ינצלו את הבמה והחסינות ע"מ לקדם טרור במדינת ישראל. ח"כ שאמרה שחטיפת ורציחת הנערים אינו מעשה טרור אין לה מקום בכנסת".

ליברמן פירט את הצעת החוק שהוא מגיש על מנת לפתור את הנושא: "פעמיים פסלה ועדת הבחירות המרכזית את זועבי ורשימתה מלהתמודד לכנסת, בסופו של דבר בית המשפט העליון הופך את הקערה על פיה, והיא בכנסת. לפי הצעת חוק שהגשתי אי אפשר לערער ולהפוך החלטת ועדת הבחירות".

הוא הביע אכזבה מהתנגדות מפלגות הימין להצעתו: "גם הליכוד, הבית היהודי והמפלגות החרדיות הולכים להצביע נגד החוק, אפילו שכמעט כל בוחריהם תומכים בחוק שכזה. גם כשהיינו בקואליציה והגשנו הצע"ח לסוכן זר ולמימון עמותות שמאל,תמיד הליכוד ונתניהו הלכו נגדנו. המלצנו עליו לנשיא, אבל במו"מ קיבלנו תשובה שלילית על כל הנקודות כמו בנייה בגושי התיישבות ועונש מוות למחבלים לכן קיבלנו החלטה שלא להיכנס לממשלתו למרות שהיה מאוד קוסם לחזור למשרדים".

הוא הגיב לדברי דרעי שהעביר ביקורת מוקדם יותר ב"מהדורה המרכזית" על דבריו של ליברמן נגד התקציבים המגיעים לחרדים. "אין שום התקפות, אם יש כסף לציבור חרדי, יש כסף גם בשביל העולים. מסתכל על התקציב, כל נושא העלייה לא מקבל בו מענה".

ליברמן דרש גם שינויים בנושאי דת ומדינה: "לא יכול להיות שצד אחד מקבל 100 אחוז וצד אחד 0 אחוז. בנושא גיור למשל, למה שרבני העיר לא יוכלו לגייר, זה היה מקובל עד שנות התשעים ולאחמ"כ בוטל. אם רב העיר יכול לתת הכשר נישואים וקבורה, למה הוא לא יכול לגייר?! אם יש מישהו שהוא רמאי זה לא קשור לגיור. קטונתי מלהיות מבין גדול בהלכה ולפסוק במחלוקת. אבל לא יכול להיות שישראל שולחת כל שנה 5000 חיילים להילחם למענה, והם לא יכולים להינשא ולהיקבר בבתי קברות כמו החברים שלהם זה דבר בלתי נסבל ואנחנו לא יכולים לתת את זה".

"מבחינתי. מי קבע שרק לרבנים החרדים יש את החכמה והדעה לגייר. אנשים רוצים לשלוט, לא מעניין אותם הלכה. עשו בעבר גיור המוני של עזרא ונחמיה, ידעו לפתור בעיות, יש הרבה תקדימים כמו רות המואביה, אפשר להתמודד עם בעיה ולפתור כאן מישהו מנסה להנציח ולא לפתור את הבעיה".

על החלטת ההסתדרות הרפואית להעניק סיוע בזירת פיגוע לפי עוצמת הפגיעה, גם כשמדובר במחבל, אמר ליברמן: "ליקוי מאורות. מרשם להתאבדות קולקטיבית. נוגד אינסטינקט בסיסי של חפצי חיים. חושב שפה חייבים לא רק להסתפק בדיבורים, חייבים לפעול. אנשים שלקחו אחריות על ההחלטה הזאת, עליהם ללכת הביתה. בטוח שהרופאים, שרובם אנשים הגיוניים סבירים פטריוטים, וההחלטה הזאת לא מקובלת עליהם, כל אחד צריך לפעול על פי מצפונו ולא על פי גחמות".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אם יש כסף ל"עולים" יש גם כסף לסודנים